U školskoj godini 2024./2025. Tehničkoj školi Kutina odobrena su tri projekta sufinancirana od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Projekt iz preventivnih programa pod nazivom „Feelgood factory“ – Tvornica dobrih vibracija”, voditeljice Nike Pavlović, psihologinje, u iznosu od 1500€, projekt u sklopu izvannastavnih aktivnosti pod nazivom “Moslavina je više”, voditeljice Gordane Rešicki Degoricije, knjižničarke, u iznosu od 3.870,89€ i projekt u sklopu programa rada s darovitim učenicima pod nazivom „Mapirajmo parkove“, voditelja Željka Turkalja, nastavnika matematike i informatike, u iznosu od 3.400€.
Projekt ‘“Feelgood factory” – Tvornica dobrih vibracija’ bavi se univerzalnom prevencijom usamljenosti i izoliranosti srednjoškolske populacije uključivanjem učenika u aktivnosti koje doprinose zajednici i tijekom kojih proširuju svoje interese i socijalnu mrežu, u sklopu Školskog preventivnog projekta za šk. 2024./2025., za učenike od 1. do 4. razreda Tehničke škole Kutina. Glavni cilj projekta je potaknuti učenike da proširuju svoje interese i provode vrijeme s vršnjacima što će povećati kvalitetu socijalnih interakcija među učenicima i doprinijeti cjelokupnoj dobrobiti učenika s naglaskom na njihovo mentalno zdravlje. Uz to želimo potaknuti zajedničko djelovanje i suradnju kako bi se postigla ugodnija školska klima i fizička okolina Škole. Projekt će se realizirati kroz sljedeće aktivnosti: edukativna predavanja i radionice s ciljem poučavanja učenika novim znanjima i vještinama (održana od strane gosta predavača, stručnih suradnika i nastavnika), uvođenje novih grupnih aktivnosti za učenike (PUB Kviz liga Tehničke škole Kutina, Turnir u šahu), posjet Domu za starije osobe u Kutini (povezivanje učenika sa starijom populacijom), oslikavanje školskog hodnika motivima koji predstavljaju našu školu, edukacija za nastavnike o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju, humanitarni rad (posjet Domu za starije i nemoćne osobe Kutina, prikupljanje čepova za Udrugu oboljelih od leukemije i limfoma).
Voditeljica projekta: Nika Pavlović
Nastavnici suradnici: Matea Paripović, Ivica Loina, Željko Turkalj, Svebor Crnojević, Ivan Bodiš
Projektom „Moslavina je više“ nastavljamo rad na promociji Moslavine i njene literarne baštine dramskim prilagođavanjem i oživljavanjem djela moslavačkih autora na pozornici. Škola ima oformljenu glazbeno-dramsku skupinu koja 2 puta godišnje priprema priredbe kolažnog tipa koje uključuju recitacije, jednostavne dramske prikaze i glazbene točke. Rad glazbeno-dramske skupine želimo ovim projektom podići na višu razinu te riješiti osnovne probleme našeg akustično jako zahtjevnog scenskog prostora pokretnim kulisama koje bi prostor pozornice akustično ograđivale i istovremeno služile i kao scenografija. Dodatna sredstva uložili bismo u nabavu scenskih pomagala, namještaja i kostima. Kako smo ove godine postali članovi LAG-a Moslavina i aktivni promotori inicijative za proglašavanje Moslavine UNESCO geoparkom prve priče koje bi adaptirali za scensku izvedbu su pripovijetke Mije Stuparića Ispod Garićke planine, moslavačkog seljaka i književnika koji se u njima bavi teškim životom seljaka, težaka, ocrtava tegobu ali i ljepotu i značaj njihova življenja od i ispod Moslavačke gore. Drugo djelo koje bi adaptirali za scensku izvedbu je jedna od najljepših fantastičnih pripovijetki hrvatske književnosti Mor. Projektom ćemo povezati naše učenike, djelatnike i članove lokalne zajednice u promociji književnosti, prirodne baštine i lokalne kulture s posebnim naglaskom na prirodne vrijednosti i ekološke obrasce življenja u skladu s prirodom koji su temeljna nit koja povezuje oba izabrana djela koja želimo adaptirati i postaviti na pozornici.
Voditeljica projekta: Gordana Rešicki Degoricija
Nastavnici suradnici: Matea Paripović, Silvana Maznik, Nika Pavlović, Željko Degoricija, Miljenko Tomašević, Siniša Šironja, Jožek Babić
Projektom „Mapirajmo parkove“ želimo potaknuti učenike na timski rad u kojem će se sagraditi jedan veliki projekt. Projektom želimo uključiti darovite učenike iz matematike, programiranja i dizajna u tim koji će surađivanjem napraviti konkretan inovativni projekt. Nakon što se upoznaju sa problemom mapiranja i računanja visine stabala u parkovima učenici će zaključiti što im je sve potrebno od opreme kako bi parkove mogli učinkovito i precizno mapirati. Sudjelovati će u skiciranju, dizajniranju i izračunavanju koristeći sinusov i kosinusov poučak. Ovaj interdisciplinarni pristup omogućuje kombiniranje matematičkih, programerskih i dizajnerskih vještina kako bi se napravila konkretna baza podataka o vrsti, širini, visini i geografskim koordinatama stabala u parkovima. Cilj je potaknuti maštu, kreativnost, samopouzdanje, suradnju i razvoj praktičnih vještina kod darovitih učenika. Učenici će napraviti:
1. hardver: stativ sa daljinometrom, optikom, arduino senzorima (žiroskop i sonar) za smjer i udaljenost, nosačem za mobilni uređaj
2. softver: android aplikaciju za pohranu podataka na server, server i bazu podataka; Windows aplikaciju za pregledavanje baze podataka
Voditelj projekta: Željko Turkalj
Nastavnici suradnici: Stjepan Uroić, Zoran Pucarin, Ivan Josipović
Izvori:
1. https://mzom.gov.hr/…/odluka-o-financiranju…/6644